Segít a webes ügysegéd
2017. június 19. 10:01

Segít a webes ügysegéd

A webes ügysegéd felületén több elektronikusan indítható ügy kezdeményezésére és nyomon követésére van lehetőség. A tucatnyi ügytípus közül a leggyakrabban használtak között van az erkölcsi bizonyítvány igénylése, egyéni vállalkozás bejelentése és módosítása, anyakönyvi kivonat kiállítása és az útlevél pótlás.

A személyes megjelenés nélküli e-közigazgatás formáiban az ügyintézés mind a lakosság, mind a vállalkozások, mind pedig az állam számára tehercsökkentést jelent.
Az e-közigazgatás, mint szolgáltatás bevezetése, az abban résztvevő felek számára egyértelmű előnnyel jár. Olyan helyzetet teremt, amely az államnak költséghatékonyabb és gyorsabb, tehát eredményesebb, az ügyfélnek pedig kényelmesebb és egyszerűbb, a vállalkozásoknak jobban áttekinthető. Ennek a megteremtése hosszú évek kormányzati munkája, kiterjesztése pedig jövőbeli projektekben valósul meg.

A már megvalósult elemek közül az egyik, amely a hétköznapi ügyintézésbe is beépült, a webes ügysegéd használata. A webes ügysegéden keresztüli ügyintézés a https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/ oldalon érhető el.

A webes ügysegéden az ügyfél biztonságos azonosítását követően (ügyfélkapu, e-személyazonosító igazolvány, RKTA) lehet ügyet kezdeményezni. A leginkább használt azonosítási mód az ügyfélkapu.

A bejelentkezést követően, a személyazonosítás megtörténte után űrlapok kitöltésével állítható össze a kérelem, amelyekhez, ha kapcsolódik fizetés, az elektronikus úton bonyolítható. A kérelem benyújtását követően az ügyfél visszaigazolást kap és kérelmének státusza folyamatosan ellenőrizhető.

Az ügyfélkapu regisztrációval kapcsolatos tudnivalókról, valamint webes ügysegéd használatáról bármelyik okmányirodában, kormányablakban érdeklődhetnek a szolgáltatások igénybe venni szándékozók.

Bővebb információ található az alábbi linken:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/webesugyseged.html

(fotóforrás: https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/)




Ügyintézés