Az Európai fizetés 2002-ben a vállalkozások jogi légkörének fellendítését és egyszerűsítését tűzte ki célul. A fő cél az, hogy csökkentse a menedzsment aggodalmát az üzleti életben 25% – kal 2012-ig. Ez 150 milliárd eurót takaríthat meg a vállalatok számára. 2003 óta a kompenzáció a jogalkotási folyamat során megvizsgálta az összes javaslatát, valamint 78 javasolt kritérium visszavonásáról döntött. Ebben az évben várhatóan még egy 30 jogi javaslatot visszavonnak. A Bizottság felvette a kapcsolatot a tagállamokkal, hogy ugyanezt a kötelezettségvállalást tegyék meg. Tizenöt uniós ország tűzte ki célul, hogy 25% – kal csökkentse az Országos irányítási problémákat 2012-ig. Ezek közé tartozik Szlovákia.
Aggodalmak
A menedzsment aggályainak csökkentése a globális versenytársak része. „Egyetlen nemzet sem engedheti meg magának, hogy lemaradjon ebben a tekintetben” – mondta Vojtech Ferencz, a Szlovák Köztársaság Külügyminisztériumának stratégiai területének főfelügyelője a pozsonyi B Enterprik Resortban a cégtulajdonosokkal kapcsolatos menedzsment aggodalmak minimalizálásáról szóló konferencián. Szlovákia azonban lemaradt. Peter Ondrejka, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Helyzetének Minisztériuma üzleti légkör osztályának igazgatója a találkozón azt állította, hogy ” Szlovákia későn kezdte csökkenteni az irányítási problémákat, valamint számos más nemzetet is hátráltatunk.”A téma valójában 6 éve Brüsszelben került át, de a szlovák szövetségi kormány tevékenységi programot vállalt a Szlovák Köztársaság 2007-2012-es szolgáltatási menedzsment aggodalmának minimalizálása érdekében azzal a céllal, hogy a terheket 25% – kal csökkentse csak 2015 októberében. „Csúszunk, de az év végére feltérképezzük a főbb szabályozásokat és a területeket is” – vázolta Peter ondrejka a minisztérium további előrehaladását.
Egy éven belül, a MOH SR kell értékelni kiválasztott területeken, valamint a törvények, amelyek sok hatással, valamint a probléma cég. Az értékelést 2009 márciusában kellene befejezni, és a minisztérium minden bizonnyal konkrét eljárásokra vonatkozó javaslatot nyújt be a kormánynak, hogy megszüntesse a vállalkozások tulajdonosait a felesleges papírmunkától. Maga az adminisztratív probléma mérése valójában még nem kezdődött el, mivel a finanszírozási Minisztérium valójában még nem indított forrásokat erre a célra. A MOH SR az egész folyamatot egy személyes társaság kezébe kívánja adni,amelyet minden bizonnyal közbeszerzési eljárással választ. Még nem világos, hogy a 25% – os csökkentési cél teljesül-e. Ondrejka Péter kifejtette, hogy ez csak a MOH SR célja: „minden a kormány választásán múlik. Lehetséges, hogy nem fogadja el minden javaslatunkat, és a 25% – os célt sem fogjuk teljesíteni.”Ugyanakkor az is megvalósítható, hogy a kormány minden bizonnyal úgy dönt, hogy még tovább megy, valamint egyszerűsíti a jogszabályokat, mint amit a MOH SR javasol. A cégtulajdonosok aggódtak amiatt, hogy a hivatalnokok a „papírháború” alatt indokolták az Európai jogalkotást:” gyakran halljuk, hogy Brüsszel ezt akarja, egy teljesen új fajtára van szükségünk, Brüsszel ismét erre vágyik”-állítja Vladimir Sirotka, a szlovák kisvállalkozások szervezetének államfője. Meg van győződve arról, hogy „ha ez a tendencia folytatódik, akkor a menedzsment aggodalma tovább bővül”, és a 25% – os csökkentés célja csak 3 év alatt visszatér a meglévő szintre.
Charles-Henri Montin, az Európai Bizottság számára ez nem vadonatúj információ:” gyakran a probléma nem sok az Európai szabványokban, mint a nemzeti szabályozásokba történő átültetésükben ” – mondta egy boricai szemináriumon. Ez az oka annak, hogy a Bizottság az uniós szabályozás lehető legjobb átültetésére törekszik a tagállamokban, és ezeket számos más állam számára példaként kívánja felhasználni. A vállalkozások tulajdonosai gyakran figyelmeztetnek az adminisztratív aggodalmak fokozódására, és kételkednek abban, hogy a kormány és az Európai Bizottság kinyilvánított törekvése sikeres lesz-e. Charles Montin: „jogod van cinikusnak lenni. Az adminisztratív problémát már évek óta fejlesztjük, és az annak csökkentésére irányuló meglévő kezdeményezéseink csak a közelmúltban jelentek meg. Daniel Trnka, a szabályozási reform divízió felügyelője, valamint a Cseh Belügyminisztérium magas színvonala is hisz a feladat sikerében: „ez valódi, a bizonyíték a hollandok, akik vezető szerepet töltenek be az adminisztratív problémák csökkentésében az EU-ban.”Maga a Cseh Köztársaság valójában 20% – os célt tűzött ki maga elé, ami kevesebb, mint számos más tagállamban:” mi a Cseh Köztársaságban kevésbé lelkesek akartunk lenni, mint mások, azonban a szövetségi kormány már azt mondja, hogy ez nem volt elegendő, és még többet akar tenni a terhek csökkentésében.”Az adminisztratív probléma csökkentése projekt tizenhárom kiemelt helyszínen térképezi fel a helyzetet, és 41 uniós jogszabályi követelményt is lefed. Szlovákiában a vállalkozások tulajdonosainak mintegy 330 tájékoztatási kötelezettsége van a hatóságok irányítása alatt, amelyek közül 37 különösen az Országos jogszabályokhoz kapcsolódik. A legjobb problémát a vállalati szabályozásból, a pénzügyi megoldásokból, a Környezetgazdálkodásból, az élelmiszer-biztonságból, valamint az adózásból eredő felelősségek szülik.
Beállítások
Vojtech Ferencz, a MOH SR stratégiai területért felelős főigazgatója: az egész folyamat eredménye „az egyes hatóságokkal és minisztériumokkal folytatott papírharc egyszerűsítése, valamint az üzlettulajdonosok életének egyszerűsítése kell, hogy legyen.”Írország, például, ahol” 5 napot vesz igénybe egy új cég alapítása, ez legalább 4-5-szerese. Míg Írországban körülbelül 10 euróba kerül, nemzetünkben 100 euróval tér vissza.”Hangsúlyozta, hogy minden Minisztériumnak együtt kell működnie, és 2010 elején konkrét eljárások is lehetnek a technikában. Vladimirov, sirotka, Szlovák helyi gazdasági szervezet: „egy várhoz hasonlítom-egy tisztviselő meghódítja, és felhatalmazással, valamint tudásfeladatokkal ruházza fel magát, hogy megvédje erődjét, és megerősítse, hogy szükség van rá.”Felkéri a koncepciót, hogy kezdjen valamit tenni, ugyanakkor figyelmeztet arra, hogy” a vállalkozókkal kapcsolatos jelenlegi menedzsment aggodalom egyértelműen növekszik.”Számos vadonatúj szabályozást kínál, amelyeket a vállalkozók a dokumentációban szerepeltetnek:” a Munka Törvénykönyve, ahol vadonatúj megállapodások vannak, a pénzügyi helyzetek figyelembe veendő tényezője, az alkalmazottak kinevezése, biztonsági szakemberek stb. van a törvény 124 a biztonságról, amely visszaállítja a vezetői feladatokat, továbbá 155 az 2007 az orvosi munkaügyi szolgálat, ahol vannak megelőző értékelések, jogosultság munkát …, az új hordókamatok bevezetése, dinamikus jövedelemadó…Charles-Henri Montin, Európai Bizottság, Vállalkozáspolitikai és piaci Főigazgatóság: ő maga francia tisztviselőként kezdte, aki jogalkotási normákat hozott létre, és „ezekből sokat alkotott” – ismerte el egy pozsonyi szemináriumon. Ha valaki valóban azt mondta volna neki, hogy csökkenteni kell a menedzsment mennyiségét, megvédte volna magát. Ma azt állítja, hogy ” kiváló adminisztráció az, amely nem létezik.”
A vállalkozások tulajdonosai minden bizonnyal egyszerűsítik az áruszállítással kapcsolatos irányítást
Ugyanakkor az államfő engedélyezte a finanszírozási Minisztérium újabb módosítását, különös tekintettel a testreszabott állami irányító szervekre vonatkozó jogszabályok módosítására. A jövőben a kereskedők a globális szakma, termékek szállítmányozók, valamint a fuvarozók képesek lesznek azonnal kezelni a szükséges adminisztráció tevékenységéhez kapcsolódó termékek egy helyen. Andrej Kiska, a Szlovák Köztársaság elnöke a mai napon felhatalmazást adott a termékek behozatalára, kivitelére és tranzitjára szolgáló központi elektronikus mappa (central electronic folder, cep) rendszer adminisztrációjára, eljárására és használatára vonatkozó jogszabályokra. A Szlovák Köztársaság pénzügyi Minisztériuma szerint a CEP létesítményének hozzájárulás a szervezeti dokumentumok csökkentéséhez, valamint kezelésük sebességéhez az államigazgatás szintjén. Ugyanakkor a rendszer célja, hogy lehetővé tegye a termékek finomítását és gyorsabb elindítását, ami végül minimalizálja az áruk szállításának visszatartásából eredő árakat. „A CEP egy olyan módszer, amely lehetővé teszi a globális szakmában és a közlekedésben részt vevő valamennyi fél számára, hogy egységes információkat és dokumentumokat küldjenek egyetlen nyilatkozattételi ponttal, és így teljesítsék a termékek behozatalával, kivitelével és tranzitjával kapcsolatos összes igényt” – mondta a minisztérium.