Vezetőként be kell tartania bizonyos EU-irányelveket a vezetési időkre, a szünetekre és a rögzítésük módjára vonatkozóan. Be kell tartania ezeket az irányelveket, ha Ön egy 3,5 tonnánál nagyobb súlyú nehézgépjármű vezetője, vagy 10 vagy annál több üléssel rendelkező busz vagy autóbusz (beleértve a sofőrt is). Ezenkívül be kell tartania, ha nagy távolságokat vezet, vagy otthon vagy külföldön szállít, függetlenül attól, hogy hol van az autója, és szabadúszó vagy használt. Az utazási időkre vonatkozó uniós politikák nem vonatkoznak minden közlekedési módra. Tekintse át az alább felsorolt mentességeket.
Ez nem csak az EU országaira igaz
A speciális sofőröknek minden EU-országban, Svájcban, Liechtensteinben, Norvégiában és Izlandon is be kell tartaniuk ezeket a szabályokat. Ezen a helyen kívül számos európai és néhány közép-keleti ország autósainak be kell tartaniuk az AETR nevű globális közúti szállításban részt vevő tehergépjárművek személyzetének munkájáról szóló európai szerződés szabályait. Számos aetr-iránymutatás összhangban van az uniós szabályokkal, van azonban néhány kivétel. Különbség az AETR és az EU rendeletek között. Az AETR-megállapodás eltér az uniós politikáktól a pontok betartásával kapcsolatban:
- az autókra vonatkozó mentesség találmányokat hoz,
- menjen vissza a cég székhelyére vagy a sofőr címére,
- lehetőség arra, hogy két egymást követő időtartamot vonzzon le hetente egyszer,
- megszakítása hetente egyszer pihenőidő.
Meddig vezethetek? Lehet vezetni az autót:
- 9 óra egy nap (és hetente kétszer 10 óra egy nap),.
- 56 óra hetente (maximum 90 óra két hét),.
- figyelemre méltó, hogy egy órával hosszabb ideig kap házat vagy üzleti központot, ha a heti szünet kezdődik (vagy két órával hosszabb, ha a rendszeres heti szünet kezdődik).
Emlékeztetünk arra, hogy a működési idő magában foglalja az összes közúti szállítási tevékenységet, mint például:
- vezetés,.
- csomagolás, valamint kirakodás,.
- támogatás a vendégek belépő, valamint a járműből,.
- tisztítás és karbantartás,.
- a termékek betöltésének és kirakodásának nyomon követése,.
- fő eljárások.
Ha Ön szabadúszó sofőr, akkor a munkaidőt is figyelembe veszik, hogy az az idő, amely alatt a munkahelyére/autójába kell mennie, az ügyfél rendelkezésére kell állnia, vagy szállítási feladatokat kell elvégeznie.
Mennyi időt kell pihennem?
Legalább ezen időtartam alatt pihenni vagy szünetet kell tartania:
- 45 perc minden egyes 4 óra, valamint harminc perc vezetés (amely lehet vonzani, mint 2 szünetek 15 valamint 30 perc),.
- 11 óra pihenés minden egyes 24 órás oldathoz, amely közvetlenül 2 szünetre osztható (először 3 órán át tart, majd 9 órán át, azaz j. összesen 12 óra), vagy 9 órás csökkentett időtartam, amely nem haladja meg a háromszorosát bármilyen típusú két heti szünet között,.
- 45 óra folyamatos hátralévő idő 6 napos vezetés után és legalább 24 óra minden második héten (ha a 3.hét vége előtt egyenértékű, legalább 9 órás extra pihenőidővel járó egyszeri szünet tölti ki).
Figyelemre méltó, hogy heti 60 órára alakulhat ki, de átlagosan nem működhet heti két napnál nagyobb mértékben 4 hónapos időtartamra. Példa. Érkezés autóval a komppal vagy vonattal a fennmaradó időben. Hosszú utazás után Görögországba, valamint vissza, Jack felkészült arra, hogy hetente egyszer rendszeresen pihenjen az Írországba tartó komp fedélzetén. Ennek ellenére Cherbourgban a komp négy órás késéssel jár. Nem probléma: Jack továbbra is elkezdheti heti egyszeri pihenését. Négy óra után felszállhat a kompra, valamint Dublinba érkezés után (körülbelül 19 órával később), kiszállás után befektetheti az utolsó 22 órát, ahol pihenhet. A szokásos napi vagy rövidített heti pihenőidőt két alkalommal, összesen egy órán keresztül meg lehet szakítani, ha a sofőr komppal vagy vonattal halad, feltéve, hogy hozzáfér egy hálókabinhoz, ágyhoz vagy nyugágyhoz. Hasonlóképpen, a rendszeres heti fennmaradó rész megzavarható, feltéve, hogy az utazás legalább 8 órára van beállítva, valamint az autósnak van hálófülkéje.
Mi a normális heti pihenés pillanata?
Ön jogosult a folyamatos rutin heti pihenőidő legalább 45 óra. Nem lehet befektetni ebben az időben az autóban. Van, hogy a hozzáférés ideális, a nemek megfelelő szállást megfelelő alvás és higiéniai létesítmények. A heti szünet lehet rövidíteni, amikor kéthetente, de ez soha nem lehet kevesebb, mint 24 óra. Bármely rövidítést egyenlő egyszeri szünettel kell pótolni, amelyet hozzá kell adni egy legalább 9 órás extra szünethez a 3.megfelelő hét vége előtt. Az áruk globális szállításában, két egymást követő, hetente egyszer csökkentett időtartamot vonzhat külföldön, azonban csak ha:
- vegyünk legalább 4 heti szünet során bármilyen 4 egymást követő héten; valamint.
- legalább 2 ezek közül a 4 időtartamok a rutin heti fennmaradó időszakok; valamint.
- mehetsz tartózkodási-vagy a hely, ahol a cég található-a tapadó héten kezdeni egy normális heti szünet nagyobb, mint 45 óra részeként kompenzáció.
Mi történik, ha busszal utazik külföldre?
Ha külföldre szállítja az utasokat, valamint a szolgáltatás időtartama meghaladja a 24 egymást követő órát, akkor legfeljebb 12 egymást követő napot dolgozhat, feltéve, hogy az utazás előtt 45 óra rendszeres heti pihenőideje volt, és visszatéréskor 2 rendszeres pihenőidőt húz egyenesen (legalább 69 óra). Ez a „12 napos szabályozás” csak akkor használható, ha digitális vagy okos tachográf van az autóban. Tól től 22.00 nak nek 6.00 szüksége van egy 2.vezető, vagy meg kell, hogy egy 45 perces szünetet minden 3 óra, nem 4.5 óra.
Mindig használjon tachográfot
Ha az utazási időkre vonatkozó előírások vonatkoznak, minden utazást regisztrálnia kell egy tachográf segítségével. A munkáltatónak legalább egy évig meg kell őriznie a dokumentumokat, kérésre másolatot is kaphat róluk. A tapasztalt hatóságok bármikor, utazás közben vagy a vállalat telephelyén bárhol ellenőrizhetik a tachográfot. Tartsd észben. Ha nem rögzíti megfelelően a vezetési időt, a megfelelő ország érvényesítheti az engedélyeket, vagy jogi eljárásokat indíthat Ön ellen. Ebben az esetben írásos bizonyítékot kap, valamint magával kell vinnie a teherautóban. Külföldre utaztál sofőrként? Ha Ön meghatározott ideig gépjárművezetőként dolgozik egy olyan EU-országban, amely nem azonos azzal az EU-országgal, ahol a vállalatát kifejlesztették, akkor Ön hivatalos gépjárművezetőnek minősül. Vezetési és pihenőidők a közúti fuvarozási ágazatban. Összefoglaló: mi a célja ezeknek a rendeleteknek? (EK) rendeletben. Az (EU) 2020/1054 rendelettel módosított 561/2006 / EK rendelet a munkakörülmények és a közúti biztonság javítása érdekében szabályokat állapít meg a tehergépjárművek, autóbuszok és autóbuszok vezetőinek vezetési idejére, szüneteire és pihenőidejére vonatkozóan.
(EU) rendeletben. Az (EU) 2020/1054 rendelettel módosított 165/2014 / EK rendelet meghatározza a (Z) EK rendelet hatálya alá tartozó járművekre felszerelhető menetíró készülékek gyártására, beszerelésére, használatára, vizsgálatára és ellenőrzésére vonatkozó követelményeket … 561/2006. Főbb pontok. 561/2006 / EK rendelet: a rendelet a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű járművekkel történő közúti áruszállításra, valamint a kilencnél több személy (beleértve a járművezetőt is) szállítására alkalmas járművekkel történő közúti személyszállításra vonatkozik 1-től. 2026. július alkalmazandó a 2,5 tonnát meghaladó bruttó össztömegű közúti árufuvarozásra (beleértve az összes pótkocsit vagy félpótkocsit), függetlenül a jármű nyilvántartásba vételének országától, az Európai Unión (EU) belüli, valamint az EU tagállamai, Svájc és az Európai Gazdasági Térség országai közötti közúti fuvarozásra.