Tájékoztatás az EESZT-ről
2017. november 30. 15:28

Tájékoztatás az EESZT-ről

2017. november 1-jétől megtörtént az egészségügyi szolgáltatók csatlakozása az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltató Térhez, azaz az EESZT-hez.

Ez egy olyan modern és egységes informatikai környezet, olyan felhőalapú technológiát használó kommunikációs tér, amely a jelenleg elérhető legmagasabb fokú adat- és kibervédelemmel kapcsolja össze az egészségügyi szolgáltatókat (ellátókat) egymással és az ágazatirányítás információs rendszerével. Fontos az ellátó intézmények, kezelőorvosok és gyógyszertárak közötti folyamatos kapcsolat, a rendszer használatával pedig gyorsabb, hatékonyabb és szolgáltatásorientáltabb lesz a lakosság ellátása.

2017. szeptemberében a Szeghalmi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán megtörtént az e-szig kártyaolvasók átadása a háziorvosok, gyógyszertárak, egészségügyi szolgáltatók részére. Összesen 52 db kártyaleolvasó került átadásra, amelyeket az Állami Egészségügyi Ellátó Központ biztosította a felhasználók részére.

A másik nagy feladat, ami az egészségügyi dolgozókat, mint az EESZT ágazati felhasználóit (orvosok, gyógyszertári dolgozók, asszisztensek) érintette, az az volt, hogy november 1-ig elkészíttessék e-személyi okmányukat. A felhasználók ezután az új okmányukkal és a kártyaleolvasók használatával tudják azonosítani magukat az EESZT rendszerben, így tudnak hozzáférni a betegek adataihoz, és így tudnak e-receptet kiállítani. Az EESZT legfontosabb szolgáltatása az e-recept, ami egy elektronikus vénykezelő és nyilvántartó rendszer.