Szeghalmon is megnyílt a NAV ügyfélszolgálata
2017. december 13. 16:21

Szeghalmon is megnyílt a NAV ügyfélszolgálata

A Békés Megyei Kormányhivatal Szeghalmi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán ünnepélyes keretek között adták át a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatát 2017. december 12-én.

Az adóigazgatási rendszer megújításáról szóló 1902/2015. Kormányhatározattal megindult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatékonyabb működése, az adminisztrációs terhek csökkentése, valamint az ügyfélbarát adóigazgatási rendszer megteremtésének irányába mutató folyamat. Ennek részeként született meg az a kormányzati szándék, hogy egyes adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységek ellátása a kormányablakokban történhessen.  

A kormányablakok a kormányhivatalok életében egyet jelentenek a gyors, korszerű és szakszerű ügyintézéssel modern, kulturált körülmények között – mondta el dr. Krizsán Anett, a Békés Megyei Kormányhivatal igazgatója köszöntőjében. Hozzátette, a rendszerbe jól beilleszthető a Nemzeti Adó-és Vámigazgatóság újszerű, szemléletváltó elképzelése: a szolgáltató adóhivatal.

Dr. Kovács József országgyűlési képviselő kiemelte: a település fontos állomásához érkezett azzal, hogy a Kormányablak működési körébe a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai is bekapcsolódnak, így a járás állampolgárainak ügyintézési lehetőségét még magasabb szinten tudják biztosítani.

Dr. Kovács Tamás a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója megnyitóbeszédében elmondta, az állampolgárok több mint 85 ügykörben jogosultak eljárni – mint például az igazolások kiadása, adókártya intézése, egészségügyi szolgáltatási járulékkal kapcsolatos ügyek, bevallások, beadványok átvétele, adóbevallás javítása.

2018 januárjában további NAV ügyfélszolgálatok nyílnak a Békés Megyei Kormányhivatal Kormányablak osztályain.