Hasznos szolgáltatás ingatlantulajdonosoknak
2019. március 14. 13:00

A Budapest Főváros Kormányhivatalával kötött egyedi szolgáltatási szerződés alapján, helyrajzi szám vagy pontos cím megjelölésével bárki kérheti akár több ingatlan vonatkozásában is a változásfigyelést.
A szolgáltatás előnye, hogy a megjelölt ingatlan tulajdoni lapját érintő változásokról, bejegyzésekről az ingatlan-nyilvántartási rendszer 24 órán belül rövid szöveges üzenet (sms) vagy e-mail formájában automatikusan értesítést küld a megrendelőnek.


Ingatlan változásfigyelő szolgáltatás igényléséhez szükséges szerződést bármelyik földhivatali osztályon lehet kötni, nem kell felkeresni az adott ingatlan tulajdoni lapját vezető, területileg illetékes járási hivatal földhivatali osztályát. Egyedi szolgáltatási szerződést – személyazonosító igazolvány bemutatásával – kizárólag magányszemély köthet legfeljebb egy évre, de egy szerződésben több ingatlan változásfigyelése is megrendelhető. A szerződéskötéskor az ügyfélnek az értesítés módjáról nyilatkoznia kell, tehát hogy sms-ben vagy e-mailen kéri az értesítést, de akár a kettő együtt is választható.
A szolgáltatás díjköteles, de nem függ a kiküldött értesítések számától.