Amire az egyéni vállalkozóknak odafigyelni érdemes
2018. augusztus 09. 13:05

Amire az egyéni vállalkozóknak odafigyelni érdemes
Az idei tapasztalatok alapján a Szeghalmi Járási Hivatal és az egyéni vállalkozók közötti kapcsolattartás az eljárások jelentős részében zökkenőmentes zajlik. Ám az egyéni vállalkozóknak az alábbi néhány tudnivalót célszerű szem előtt tartaniuk elektronikus ügyintézésük során.

 

Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének, illetve megszüntetésének bejelentése, valamint az egyéni vállalkozói igazolvány igénylése elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően is kezdeményezhető. Emellett az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelésének bejelentésével, valamint a változás bejelentéssel kapcsolatos eljárások kizárólag elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően indíthatóak. A szolgáltatást ügyfélkapu regisztráció birtokában tudja igénybe venni az egyéni vállalkozó, a Webes ügysegéd alkalmazást használva. Az ügyfélkapu regisztráció bármely kormányablakban elintézhető érvényes személyi igazolvány, valamint működő elektronikus levelezési cím birtokában.

Az egyéni vállalkozások működésének ellenőrzése a járási hivatal feladat- és hatáskörébe tartozik. A vonatkozó törvény alapján pedig az egyéni vállalkozó elektronikus ügyintézésre köteles. A Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartás biztosít az ügyfelek számára tárhelyet, amely biztonságos kézbesítési szolgáltatással garantálja a hivatalos ügyintézés hitelességét. A szolgáltatás ügyfélkapus azonosítással érhető el. A hatóság erre a tárhelyre küldi a hivatalos dokumentumokat (pl.: értesítés, idézés, hiánypótlás, döntés) elektronikus, hiteles formában. Az olvasatlan, át nem vett dokumentumokról az egyéni vállalkozók figyelmeztető levelet kapnak az e-mail címükre, a feladó pedig kétszeri jelzés után a küldemény kézbesítésének sikertelenségéről kap „meghiúsulási igazolást”.
 
Amennyiben az egyéni vállalkozó szeretne kapcsolatba lépni a hivatallal és a hivatal részére ellenőrzés lefolytatásához szükséges dokumentumokat (ha nyilatkozatot is csatol azok eredetiségéről) szándékozik küldeni, akkor erre a https://epapir.gov.hu felületen való bejelentkezését követően, az E-Papír ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás biztosít számára lehetőséget az alábbi módon:
 
  • Új levél írása
  • Témacsoport: Kormányhivatali ügyek
  • Ügytípus: Okmányügyintézési feladatok
  • Címzett: Szeghalmi Járási Hivatal
 
Az egyéni vállalkozóknak a kormányablakok ügyfélszolgálatai nyújtanak segítséget az e-ügyintézés folyamatával, az ügyfélkapu regisztrációval, az elfelejtett jelszavakkal, a hosszú ideje nem használt ügyfélkapu „reaktiválásával” kapcsolatos kérdéseikben.