Terítéken a munkáltatói márka
2018. április 25. 09:22

Terítéken a munkáltatói márka
A Szarvasi Gazdák Nemzetiségi Hagyományőrző Egyesület, mint főszervező, a Szarvasi Járási Hivatal segítségét kérte egy munkáltatói kerekasztal beszélgetés megszervezésében, melynek egyik fő témája a járás munkaerő-piaci helyzete volt.

A beszélgetésen a járás jelentős foglalkoztatói vettek részt. A fórumot a „Gazdák” részéről Závoda Ferenc nyitotta meg, aki örömét fejezte ki, hogy egy ilyen fontos kérdésben is van alkalmuk találkozni. Gaál Roland, a Szarvasi Járási Hivatal vezetője elmondta, büszke arra, hogy a Foglalkoztatási osztály igazán jelen van a járás munkaerőpiacán, számítanak rájuk, számolnak velük, és a foglalkoztatók szívesen veszik igénybe speciális szolgáltatásaikat, számtalan hirdetési felületeiket, mindez viszont kevés. A „termék” maga a cég.

A hivatal az üres álláshelyek betöltésében tud segíteni, a cégeknek pedig azon kell dolgozniuk, hogy vonzóvá tegyék magukat. A megnyitó után a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. képviseletében Hudák Éva humánpolitikai osztályvezető mutatta be, ők milyen gondokkal küzdenek a toborzások során és erre milyen megoldásokat alkalmaznak. Ezután a jelentős megújuláson áteső Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. kereskedelmi igazgatója, Gáspár Gergely beszélt az általuk tapasztalt nehézségekről, a saját HR tevékenységükről. Megemlítette, hogy éppen a cég belső megítélésének javításán dolgoznak, s ezután következik egy külső megújulás.

A résztvevők mind aktívan reagáltak a két előadásra, elmondták egymásnak saját példáikat. Eközben derült fény például a „Mozzarella Kommandóra”, amellyel a cég szólítja meg játékosan a kisiskolásokat. Egyik legfontosabb eredménye a kerekasztal beszélgetésnek, hogy a munkáltatók több közös célkitűzést is megfogalmaztak, melyeknek megvalósításában a hivatal is aktív szereplő lesz.

A fórum fő üzenetét az egyik cég fogalmazta meg legtalálóbban, mely úgy hangzott, hogy a foglalkoztatóknak nemcsak a saját márkájukon kell dolgozniuk, hanem a Szarvasi Járást mint vonzó álláspiacot, mint brandet is fejleszteni kell, és ezt együtt, összefogással lehet megteremteni. Ennek volt első stratégiai pontja ez a kerekasztal beszélgetés.