Fogyasztóvédelmi fórumot tartottak a Szarvasi Járási Hivatalban
2019. július 19. 09:00

„Amit tudni illik a szavatosság, jótállás és panaszkezelés szabályairól” címmel tartott előadást dr. Pethő Hajnalka Katalin, a Békéscsabai Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztály osztályvezetője a Szarvasi Járási Hivatalban.

Az immár harmadik alkalommal megrendezett fogyasztóvédelmi fórumot Gaál Roland hivatalvezető nyitotta meg, aki elmondta: a járási hivatal célja a vállalkozások jogkövető magatartásának elősegítése.
Dr. Pethő Hajnalka Katalin a kiskereskedelmi áruforgalom szabályait ismertette, a fogyasztó és a vállalkozás közötti jogviszonyról beszélt. Elmondta, hogy ezen jogokat, igényérvényesítési határidőket az új Polgári Törvénykönyv szabályozza. Felhívta a vállalkozók figyelmét, hogy törekedjenek a pontos, jogszabálynak megfelelő fogalmak használatára, hiszen az esetleges hatósági ellenőrzés során ez fontos szempont. A Békéscsabai Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztály osztályvezetője kifejtette azt is, hogy a jótállásnak két típusa van: a vállalkozás által vállalt önkéntes, illetve a jogszabályon alapuló kötelező jótállás. Részletesen ismertette a jótállás egy speciális esetét, a 3 munkanapos szabályt. Ezalatt a fogyasztó érvényesítheti a csereigényét, ha ez lehetetlen, elállhat a vásárlástól. Továbbá hangsúlyozta, hogy a gyártói, illetve a viszonteladói jótállási jegyek tartalmáért a kereskedő felel.

Dr. Pethő Hajnalka Katalin felhívta a figyelmet arra, hogy változott a jogszabály a minőségi kifogás kezelése vonatkozásában illetve, hogy a személyes adatok védelme érdekében a vásárlók könyvéből a vállalkozó példányát képező lapot is ki kell tépni és elkülönítetten kezelni.