Elektronikus aláírás (eSign) tanúsítvány
2018. augusztus 08. 15:33

Idén járnak le az első elektronikus aláírás tanúsítványok az új típusú személyi igazolványokon. Ezért, akik továbbra is használni szeretnék a szolgáltatást, fontos, hogy ellenőrizzék annak érvényességét.

2016. január 1-től igényelhető az elektronikus tároló elemmel ellátott személyi igazolvány (eSzig) és az ehhez kapcsolódó elektronikus aláírás szolgáltatás. 

A személyi igazolvány igénylésekor, amennyiben az ügyfél igényelte a fent említett szolgáltatást, az igazolványon tárolva lett egy tanúsítvány, amely a NISZ Zrt.-vel kötött szerződés értelmében 2 év időtartamra érvényes. Ezt az elektronikus aláírást a polgárok személyes ügyeik intézésekor, szigorúan magán célra használhatják.
Mivel ezen szolgáltatás 2016. január 1-től érhető el, ezért idén járnak le az első körön igényelt elektronikus aláírások.

Abban az esetben, ha az ügyfél már nem tart igényt az elektronikus aláírás szolgáltatásra, akkor semmilyen teendője nincs.
Akik viszont továbbra is használni szeretnék ezt a lehetőséget, érdemes megnézniük, hogy mikor igényelték az okmányaikat, így ellenőrizve az elektronikus aláírás érvényességét is. Amennyiben az igénylés óta eltelt 2 év, a tanúsítvány lejárt. További használathoz fel kell keresni valamely kormányablakot és kérni a tanúsítvány megújítását.