Hasznos tudnivalók az ügyfélkapuról
2018. október 15. 11:04

Az ügyfélkapu biztosítja, hogy a felhasználó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervekkel.

Elérhető a www.mo.hu oldalról, belépni a regisztráció során megadott egyedi felhasználónévvel és biztonságos jelszóval lehetséges, melyet biztonsági okokból két évente cserélni szükséges.
Az ügyfélkapun keresztül intézhető ügyek köre folyamatosan bővül, valamennyi megtalálható az ügyintézés menüpont alatt, A-Z-ig betűrendben felsorolva. A legnépszerűbb ügytípusok közé tartozik az erkölcsi bizonyítvány online ügyintézése, a nyugdíj adategyeztetés, a nem hiteles tulajdoni lap lekérése, illetve a gépjárműadat-lekérdezés.

Ügyfélkaput létrehozni személyesen bármelyik kormányablakban, okmányirodában, NAV ügyfélszolgálaton, egyes külképviseleteken is lehet. Továbbá személyes megjelenés nélkül elektronikusan, kizárólag új típusú, 2016. január 1 után kiállított személyazonosító igazolvánnyal (szükséges hozzá az okmányazonosító és a regisztrációs kód).

A jelszócsere, e-mail címmódosítás, ügyfélkapu törlés nem személyes megjelenéshez kötött. A kormányzati portálra belépve, az „adminisztráció” felületen is kezdeményezhető. A regisztráció aktiválása viszont, a jelszó lejáratát követő 60 napon túl kizárólag személyesen kérhető a regisztrációs szervnél.