Elektronikus adatszolgáltatás földmérőknek
2018. január 23. 10:15

Elektronikus adatszolgáltatás földmérőknek

Tovább bővült az elektronikus úton intézhető ügyek köre – lehetővé vált a földmérési adatszolgáltatás elektronikus úton történő igénylése, a földmérő igazolvánnyal rendelkező ügyfelek számára.

A közhiteles ingatlan-nyilvántartás és az ennek részét képező digitális térképi adatbázis üzemeltetése Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztálya hatáskörébe tartozik. Ezt a szolgáltatást is ők tették lehetővé, a „Földhivatal Online” keretén belül, aminek igénybevételével a földmérő vállalkozók ügyfélkapun keresztül küldhetik el az adatigénylésüket az ország bármely földhivatali osztályához.
 
Az ügyfélkapus ellenőrzés és a nyilvántartással történő összevetés biztosítja, hogy csak az érvényes földmérő igazolvánnyal rendelkező földmérők láthassák e menüpontot, mások nem. Az adatszolgáltatási díj megfizetését követően az űrlapon megadott e-mail címre küldik meg az illetékes járási hivatalok osztályai az adatállományokat. Az adatok korábban is digitális formában kerültek előállításra, de e szolgáltatással a rendszer a biztonságos kommunikációt teszi lehetővé.
 
Ennek segítségével a földmérők egyszerűbben és gyorsabban juthatnak hozzá azokhoz az információkhoz, amelyekkel munkájukat elő tudják készíteni. Így hamarabb el tudják végezni a megrendelt épületfeltüntetést, kitűzést vagy telekalakítást, és ez a megrendelő ügyfelek számára is előnyös.