Új lehetőségek az elektronikus ügyintézésben
2018. február 27. 09:34

Új lehetőségek az elektronikus ügyintézésben
Változik a Webes Ügysegéd felülete, és bővülnek elérhető szolgáltatásai.
A Belügyminisztérium által működtetett Webes Ügysegéd (WÜ) rendszerben elérhető ügytípusok folyamatosan bővülnek, mindezek mellett a felületen arculat váltás is bekövetkezett.

Az elektronikus ügyintézést elősegítő WÜ, és az év elejétől mind az állampolgárok, mind a gazdálkodó szervezetek számára elérhetővé vált Személyre szabott Ügyintézési Felület (SZÜF) rövidesen egy felületről lesz elérhető. Az azonos arculati elemek használata az ügyfelek könnyebb eligazodását segíti elő.

A WÜ-n jelenleg elérhető és elektronikusan is intézhető ügyek sora az alábbi három új funkcióval bővült:

-          a Nemzeti Egységes Kártyarendszerhez tartozó alkalmazás (NEK applikáció) telepítése eSzemélyi okmányra. A 2016. november 14. előtt kiállított e-személyazonosító igazolványokra is telepíthető immár a NEK alkalmazás, hatósági előtti megjelenés nélkül, azonnal és ingyenesen azon felhasználók részére, akik rendelkeznek az alkalmazás működtetéséhez szükséges kártyaolvasóval.

-          vezetői engedély pótlása, mint új szolgáltatás, mellyel elektronikus úton kérelmezhető, a még érvényes, de elveszett, eltulajdonított vagy megsemmisült okmány pótlása. A kérelem hiánytalan és megfelelő kitöltésével az új okmány a korábbi vezetői engedéllyel megegyező adattartalommal kerül kiállítása.

-          eSzemélyivel történő elektronikus azonosítási szolgáltatás. Az ügyfelek az ügyfélkapu és a Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (RKTA) mellett, már a tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány útján biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatást is igénybe vehetik a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatásain belül.

 

A fenti szolgáltatásokról és az elektronikus ügyintézés lehetőségeiről bővebb tájékoztatás elérhető az alábbi linkekről:

https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/

https://szuf.magyarorszag.hu/