Tréning a hatékonyabb kommunikációért
2017. május 19. 13:29

Tréning a hatékonyabb kommunikációért

Két ember között a legrövidebb út egy mosoly – ez is lehetne a mottója annak a kétnapos tréningnek, amelyen a Mezőkovácsházi Járási Hivatal munkatársai vesznek részt az elkövetkezendő hetekben. A tréning célja, hogy a kommunikációs készségek fejlesztésével is hozzájáruljon az állampolgárok igényeit maximálisan szem előtt tartó, fejlett, ügyfélbarát közigazgatás megteremtéséhez.

Ahogyan a céges tréningek szervezése kiemelten fontos a vállalkozások sikere érdekében, ugyanilyen fontos, nincs másképp ez a közigazgatásban sem. A tréning megtanítja a kollégákat seregnyi hasznos dologra, például a hatékony csapatmunkára, valamint segít fejleszteni olyan ügyfélszolgálati készségeket, amelyek a későbbi munkavégzés során pozitív hatással bírnak.
A saját ötlet alapján, helyi kezdeményezéssel életre hívott tréning szakmai anyagát Bánhegyi László, a Foglalkoztatási Osztály munkatársa állította össze és trénerként ő lesz a csoportok vezetője is. A „főpróba” e héten már megtörtént, az első csoport kedden és szerdán dolgozott együtt. A helyszín a Mezőkovácsházi Innovációs, Oktatási és Közösségi Központ volt, amely ideális feltételeket teremtett a program hatékony és sikeres megvalósításához. A nyolcfős tréningcsoport jó hangulatban, eredményesen dolgozott, tesztek, komoly és játékos feladatok segítségével tekintették át a kommunikáció szerteágazó csatornáit, fejlesztették empátiás készségeiket, valamint élményeiket, tapasztalataikat osztották meg egymással.

A valamennyi munkatársat érintő tréning lényege, hogy fejlődjön a munkatársak kommunikációs készsége, javítsa a munkamorált, fejlessze a résztvevők szociális érzékenységét, és erősítse az önbizalmat, valamint a csapatszellemet. Mindezeken túl, az is fontos szempont, hogy minden munkavállaló pozitívan értékeli, ha a cég, ahol dolgozik, figyelmet szán rá, és e módon is támogatja a fejlődését.