Általános integrált ügyfélszolgálat a kormányablakban
2017. december 04. 13:21

Általános integrált ügyfélszolgálat a kormányablakban

A Mezőkovácsházai Járási Hivatal kormányablakának szolgáltatásait bővíti a rövidesen megnyíló NAV ügyfélszolgálat.

A Mezőkovácsházán 2015. június 08. napjától működő kormányablak a klasszikus okmányirodai feladatokon kívül, egyéb integrált ügyfélszolgálatot is ellát, ahol az állampolgárok több, mint 1500 féle ügytípus intézéséhez nyújthatnak be kérelmet, kaphatnak információt, formanyomtatványokat, ügyintézési segítséget.

A kormányablakok a jól szervezett, hatékonyan működő, egységes és integrált közigazgatás eszközei. Működésükkel megvalósul az a cél, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy igényei szerint bármelyik, számára könnyen elérhető intézményben, akár az általános munkaidőn kívül is, el tudja intézni hivatalos ügyeit.

A kormányablakokkal az egyablakos ügyintézés valósul meg. Az ügyfélnek ügyei intézéséhez nem kell több hivatalba is mennie, időt és költséget takarít meg. Az állampolgárok számára a közigazgatás ésszerűbb és átláthatóbbá válik, ügyintézői oldalról pedig segít kialakítani az intézmények közötti rugalmas és hatékony együttműködést, amely a szolgáltatások színvonalát is emeli.

Az egyablakos ügyintézés megvalósítását segíti elő a NAV ügyfélszolgálatok kormányablakokba történő integrációja. A kormányablakokban működő NAV ügyfélszolgálatokon az állampolgárok több, mint 80, adózáshoz kapcsolódó ügytípusban tudnak eljárni, mint pl. az igazolások kiadása, adókártya, egészségügyi szolgáltatási járulék, folyószámla, adóalany nyilvántartással kapcsolatos ügyintézés, bevallások, beadványok átvétele és bevallások javítása.

Az elmúlt években a közigazgatásban végrehajtott reformok az állam és a lakosok közötti bizalom megerősítését szolgálták, ennek a bizalomnak a jegyében várja a Mezőkovácsházai Járási Hivatal ügyfeleit okmányirodai ügyekben három helyen (Battonya, Mezőhegyes, Mezőkovácsháza), egyéb kormányablakban intézhető ügyekben pedig Mezőkovácsházán.