Átadták a NAV ügyfélszolgálatát az Orosházi Járási Hivatalban
2017. november 29. 16:18

Átadták a NAV ügyfélszolgálatát az Orosházi Járási Hivatalban

A Békés Megyei Kormányhivatal Orosházi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán ünnepélyes keretek között adták át a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálati munkaállomását, 2017. november 29-én.

Az adóigazgatási rendszer megújításáról szóló 1902/2015. Kormányhatározattal megindult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatékonyabb működése, az adminisztrációs terhek csökkentése, valamint az ügyfélbarát adóigazgatási rendszer megteremtésének irányába mutató folyamat. Ennek a törekvésnek a részeként született meg az a kormányzati szándék, hogy egyes adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységek ellátása a Kormányablakokban történhessen. Békés megyében elsőként a Békés Megyei Kormányhivatal Orosházi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán ünnepélyes keretek között adták át a NAV ügyfélszolgálati állomását. Az átadón részt vett Simonka György országgyűlési képviselő, dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott, dr. Kovács Tamás a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója, és Lustyikné dr. Papp Anikó hivatalvezető.
„Az átadott NAV munkaállomásokkal adóigazgatási szempontból is ablakot nyitottunk az állampolgárok felé” – emelte ki köszöntőjében dr. Takács Árpád. Hozzátette, 2018 februárjáig Békés megye 7 járásában további munkaállomások nyílnak meg.

Dr. Kovács Tamás elmondta, a szolgáltató állam kötelessége, hogy segítse az állampolgárokat, az adózókat és a vállalkozókat jogaik érvényesítésében. Az igazgató kiemelte, az adózó állampolgárok több mint 85 ügykörben jogosultak eljárni – mint például a folyószámla ügyintézés, bevallásokkal kapcsolatos ügyintézés, adóalany-nyilvántartással kapcsolatos ügyintézés – Kormányablakokban megnyitott NAV ügyfélszolgálatokon.

Decemberben Szarvason, Mezőkovácsházán, Szeghalmon és Sarkadon, majd 2018 januárjában Gyulán és Békésen nyílnak további munkaállomások a Kormányablakokban.