Újabb lépés történt az e-recept felé
2017. szeptember 12. 14:07

2017. szeptember 8. napján megérkeztek a Gyomaendrődi Járási Hivatalhoz azok a személyi igazolvány olvasó eszközök, amelyeket 2017. november 1. napjától fognak használni az egészségügyi dolgozók a hagyományos, papír alapú vényeket leváltó új e-receptek kapcsán.

A kártyaolvasók kiosztását a Gyomaendrődi Járási Hivatal kijelölt munkatársa végzi, aki a helyi egészségügyi intézményekkel egyeztetve, az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) által kiadott dokumentumok segítségével, ütemterv szerint fogja átadni a kártyaolvasókat az egészségügyi intézmények, háziorvosok, gyógyszertárak kapcsolattartóinak.

Az e-recept egy elektronikus vénykezelő és nyilvántartó rendszer, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egyik legfontosabb szolgáltatása. Az EESZT egy modern és egységes informatikai környezet, olyan felhőalapú technológiát használó kommunikációs tér, ami a jelenleg elérhető legmagasabb fokú adat- és kibervédelemmel ellátva kapcsolja össze az egészségügyi ellátókat egymással – beleértve a kórházi, a járóbeteg- és a háziorvosi ellátást, valamint a gyógyszertárakat is –, illetve számos, a gyorsabb gyógyulást és kényelmet biztosító szolgáltatást nyújt a lakosság számára.

Az e-receptek kiadása és kezelése érdekében a járási hivatalok kormányablakai folyamatosan végzik az egészségügyi dolgozók új típusú, elektronikus tároló elemmel ellátott személyi igazolvánnyal való ellátását, mely okmányra az orvosoknak és asszisztenseiknek szükségük lesz a rendszer használatához.

Bővebb információk az EESZT rendszerről és az e-receptről az alábbi linkeken elérhetőek el:

https://e-egeszsegugy.gov.hu/eeszt

https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/gyik