1. Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése
Békés Megyei Kormányhivatal
2. Illetékesség
Az ügyfél lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatal
3. Ügyintézéshez szükséges dokumentumok
Igénybejelentés az 1997. évi LXXXI. és az 1997. évi LXXXIII. törvény alapján
baleseti járadék elbírálásához
Üzemi baleset tényét megállapító határozat
4. Az eljárást megindító irat (kérelem) benyújtásának módja
Az ellátást írásban, kizárólag az e célra rendszeresített nyomtatványon vagy elektronikus űrlapon (igénybejelentő lap) kell igényelni.
-
személyesen a Békéscsaba, Luther u. 3. sz. alatti ügyfélszolgálaton
-
postai úton: 1916 Budapest
-
elektronikus úton: https://e-ugyintezes.onyf.hu/
-
kormányablaknál
5. Fizetendő eljárási illeték (igazgatási szolgáltatási díj) összege
A baleseti járadék iránti igény érvényesítésével kapcsolatos eljárás illeték- és költségmentes.
6. Alapvető eljárási szabályok, ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
A baleseti járadék iránti igényt a nyugdíj-megállapító szervnél kell bejelenteni. A baleseti járadék iránti kérelem elbírálására és folyósítására a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvénynek a nyugellátások megállapítására és folyósítására vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
A baleseti járadék iránti igényt az üzemi baleset bekövetkezése napjától számított három éven belül, illetőleg a foglalkozási megbetegedés megállapítását követő egy éven belül lehet a kérelem benyújtásával érvényesíteni.
Ha az üzemi baleset bekövetkezését követően a sérült baleseti rokkantsági nyugdíjban, illetve az üzemi balesettel összefüggésben megállapított megváltozott munkaképességűek ellátásában részesült, ugyanazon baleset alapján baleseti járadék iránti igényt a baleseti rokkantsági nyugdíj, illetve a megváltozott munkaképességűek ellátása igénybevételének megszűnésétől számított három éven belül lehet érvényesíteni.
Az igénybejelentéshez csatolni kell a baleseti táppénz megállapítására jogosult szerv üzemi baleset (foglalkozási betegség) tényéről hozott döntését.
A nyugdíjfolyósító szerv a megállapított ellátás folyósítását - a kormányrendeletben meghatározott esetekben a határozat vele való közlését követő tizenhárom napon belül, egyéb esetben a folyósításhoz szükséges adatokat tartalmazó elektronikus adatállomány beérkezését követő tizenhárom napon belül - teljesíti.
7. Ügyintézési határidő
60 nap
8. Ügytípushoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke
1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról, valamint a végrehajtásáról szóló 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet
1997. évi LXXXIII. törvény a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól, valamint a végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet
9. Az ügyintézéshez használt letölthető nyomtatvány
Igénybejelentés az 1997. évi LXXXI. és az 1997. évi LXXXIII. törvény alapján
baleseti járadék elbírálásához
https://e-ugyintezes.onyf.hu/navigate/ukapunelkulframe.asp
10. Időpontfoglalás
https://idopontfoglalo.onyf.hu/index.xhtml
11. Igénybe vehető elektronikus programok elérése
12. Tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és kötelezettségekről az Ákr. szabályai szerint
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény